Thursday, August 2, 2007

Ever blooming orchid





Ei saagi kindlalt öelda, kaua see orhidee mul toas õitseb, kas teist või kolmandat kuud ja esimesena avanenud õis ei tee teist nägu ka nagu kohe-kohe närbuks. Õnneks või kahjuks ta ei lõhna, kes teab, mis lõhn tal oleks. Pool aastat kusehaisu toas kannatada oleks julm.

Sordi nimi on Kuuking, ladina keeles Phalaenopsis, on üpriski vähenõudlik elutingimuste suhtes. Nimelt tema elutegevuseks vajalik on poolvarjune koht, minul on nt täpselt sellises kohas, kuhu päike otse kunagi ei paista, kuid samas on alati valge. Ka pendel ütles, et taim on seal väga õnnelik.

Taime kastmine pole just kõige tavalisem, esiteks vajab ta väga harva kastmist ja kui läeb kastmiseks, siis see on pigem niisutamine, mis käib järgmiselt:
-lased kastruli põhju mõned sentimeetrid vett
-paned lillepoti sinna 15ks minutiks seisma ning seejärel paned tagasi tagasi, kust võtsid

Mullaküsimus on veidi komplitseeritud, kui tahad seda ise kokkusegada, sellisel juhul oleks juba mõtekam orhideemulda osta. Mina leppisin sellega, mis oli potis. Taim ka.
Mulle vahetamisest ma suurt ei tea, kahtlemata armastavad taimed mulla kohevndamist ja vahetamist. Nt avokaado tahab elu esimestel aastatel mulla vahetust kevadeti, ka suuremat potti. Kui ta liiga suureks kasvab, siis jääb üleüldse mullavahetus ära, ma arvan.

For futher information buy/steal a book about growing weed... oh no, orchid!!!

No comments: